Viktvaktare byter namn till ’WW’ med betoning på välbefinnande


Illustration för artikel med titeln Weight Watchers Is Pivoting to Wellness

Skärmdump: Idag Show

Weight Watchers har officiellt förkortat sitt namn till WW i ett försök att rebrand som en ägare av wellness, inte bara viktminskning.

Företagets VD, Mindy Grossman, gjorde tillkännagivandet på Idag Showdär värd Hoda Kotb bokstavligen gnuggade händerna ihop av spänning!

Vi kommer aldrig att avstå från vårt ledarskap i världens bästa hälsosamma kostprogram för viktminskning, men vi kan vara så mycket mer idag, säger Grossman. ”Vi kan inspirera människor till hälsosamma vanor, att hjälpa dem att äta bättre, röra sig bättre, använda sitt sinne för att stödja deras ansträngningar och verkligen handla om total hälsa.”

Tillsammans med det nya namnet kommer en ny tagline: ”Wellness som fungerar.” Grossman säger att det faktiskt ”bekräftar vad vi har gjort i 55 år.”

Andra förändringar i WW-universum inkluderar ett partnerskap med populär meditation och mindfulness-appen Headspace, som kommer att införlivas i WW-appen. WW kommer också att lansera ”Connect Groups”, vilket ger användarna möjlighet att dela och byta tips och information om gemensamma intressen, från att gå vegan till vandring.

Trots ommärket går det ikoniska punktsystemet uppenbarligen inte någonstans, även om Grossman sa att det kommer att göras ändringar av FitPoints-programmet.

Det är perfekt för Weight Watchers att försöka hålla fast vid avtagande relevans genom att svänga till ”wellness”, ett trendigt begrepp som betyder mycket (eller absolut ingenting), och tjänar mycket pengar. Även om det har blivit lite gauche att berätta om en diet, är det väldigt mycket att proselytisera om en väg till så kallad wellness.

Berättade Grossman I dag att, ”Denna idé att gå från vikt till välbefinnande är mer hållbar för människor, eftersom vi ger dem mer än bara en kortsiktig lösning.”

Men välbefinnande är inte särskilt hållbart när definitionen av välbefinnande är så varierande. Välbefinnande till en Instagram berömda fruitarian kommer att vara väldigt annorlunda än välbefinnande enligt en personlig tränare som svär vid en keto-måltidsplan, eller någon som återhämtar sig från anorexi, eller en fettpositiv livsstilsblogger, eller den kollega som inte kommer att hålla käften om hur trevligt hennes hud ser ut sedan hon slutade äta socker.

Wellness definieras av whnågon säljer den, och i amerikanernas ständiga sökning efter någon form av helig gralprodukt som kommer att förvandla dem till sitt bästa – starkaste, lyckligaste, tunnaste – jag tillhandahåller WW en väg till försyn. Men här hoppas vi att WW: s tillvägagångssätt gör mindre skada än vad folk på Goop säger till sina kunder att hålla sig till rosenkvartsägg upp sina vaginer.



Source link